دوشنبه، خرداد ۲۵، ۱۳۸۳

تک نوشته ها م

يه مطلب از سخا روش هست که به طور کامل همه چيز وب سايتِ مايکروسافت رُ نوشته، توصيه مي کنم بخونين ش!
هيچ مي دونستين اين سايت روزانه 157 ميليون بازديدکننده داره؟!!!
و در طي ماه مارس 2004 از اين سايت 458 ميليون Download موفقيت آميز انجام شده !!!!
و يا اين که سرويس دهندگان جستجو در هر ثانيه پذيراي يکصد درخواست بوده!!!! و در اين راستا از يک معماري چندلايه شامل SharePoint Server ، استفاده مي گردد .
خيلي جالبه، نه؟! باور نکردنيه !

بد نيست شما هم بدونين: يه مطلب جالب هم از فارس.اجو با عنوان: تفاوت اينترنت و وب
چه تفاوتى ميان اينترنت و وب جهان گستر وجود دارد؟ چه مواقعي بايد قبل از URL از www استفاده كنيم؟بسيارى از مردم مفاهيم اينترنت و وب جهان گستر (world wide web) را يکسان يا به جاى هم به کار ميبرند. اينجا توضيح ميدهم که چرا اين کار اشتباه است.
خوب، اينترنت يک دا?ن تو در تو است از تلفن‏ها، خطوط کابلى، ماهواره‏ها، سيم‏هاى شبکه و کامپيوترهاى به هم پيوسته که در سر تا سر جهان پراکنده شده‏اند. وب به نامى گفته ميشود که به هر چيز (thing) در اينترنت تعلق گرفته است. ما ميتوانيم با استفاده از Uniform Resource Locator يا URL به آن چيز دسترسى داشته باشيم. اين روش آدرس‏دهى (مثل www.popsci.com) در دهه 60 اينترنت را تبديل به شاهراه اطلاعاتى کرد. به خصوص اينكه باعث حذف اعلان‏ها و فرمان‏هايى شد که سابقاً کاربران مجبور بودند تا براى رسيدن به اطلاعات تايپ کنند. بخش اعظمى از محتوياتى که شما از طريق URL به دست مي آوريد، فايلهايى هستند که با يک کد خاص موسوم به HyperText Makup Language يا به اختصار HTML نوشته شده‏اند. ما فايلهاى HTML را به عنوان صفحات وب ميشناسيم.
حالتـهاى زيادى پيش مـي آيد که به جـاى وب از اينترنت استفاده مىکنيم : مثل وقتى که يک e-mail ميفرستيم؛ يک MP3 را به وسيله يک برنامه انتقال مستقيم (peer-to-peer) مشابه Limewire دريافت ميکنيم؛ يا يک پيام فورى را توسط برنامه‏اى مانند ICQ ارسال ميکنيم. و نيز برخى از آدرسهاى وب که با ".www" شروع نميشوند.
به خاطر هوشمندى كه در مرورگرها و اغلب وب‏سرورها قرار داده شده است، معمو?ً نيازى به وارد کردن ".www" قبل از يک آدرس وب وجود ندارد. وقتى يک URL را وارد ميکنيد، مرورگر يک درخواست به يک سرور براى پيداکردن سايت ميفرستد. سرور اغلب سايت را حتى بدون پيشوند (به عنوان مثال google.com) تشخيص ميدهد. اما اگر نتوانست، خود مرورگر پيشوند را اضافه ميکند و دوباره آن را ارائه ميکند؛ يا به اميد پيدا کردن يک مورد منطبق، آن را از سرورهاى بزرگتر و بزرگتر طلب (ping) مىکند. حتى اگر شما www را وارد نکرده باشيد هنگام برقرارى ارتباط در مرورگر شما نمايش داده مىشود. اما بايد کمى هم مراقب باشيد، به هر حال بعضى از سرورها کمى غير عادى هستند و توانايي تصحيح URL ها را ندارند؛ بنابراين اگر www را ننوشته باشيد ممکن است سايتتان را پيدا نکنيد.

- تو با نامي نو ناميده خواهي شد
كه بر زبان خداوند جاري خواهد شد.
همچنان كه تو تاجي از افتخار بر دست خداوند خواهي بود،
و نيم تاج شاهي در دست خداوند خود،
تو ديگر ” مطرود“ خوانده نخواهي شد،
اما تو حفظي باه (Hephzibah) ناميده خواهي شد
زيرا كه خداوند در تو مشعوف خواهد بود،
و سرزمين تو عروس خواهد شد.“ /

دو تا کاست هست که مي دونم چرا هيچ وقت واسه من تکراري نميشه:
اولي ش آلبوم «پرنده بي پرنده» ي رضا يزداني (که حداقل اون سه ماهي که هر روز واسه گرفتنِ معافي مي رفتم اداره نظام وظيفه؛ اينو گوش مي کردم / منظورم اينه که مالِ اون موقع ست) و جالب اين که هر چي دنبالِ اون يکي آلبوم اين خواننده گشتم گيرم نيومد.
دوم هم آلبوم فالِنِ اوانسس. شايد يک مليون بار هر آهنگ ش رُ شنيدم اما هنوز واسه م قشنگه ! نمي دونم چرا... مثلاً همه ي آهنگ هاي قديم اين گروه رُ با هزار زحمت دانلود کردم اما تو اونا فقط از يکي دو تاش خوشم مياد..
اصلاً نمي دونم چي تأثير داره. حتا وقتي با آهنگ هاي ديگه مقايسه مي کنم نه موزيک عالي اي داره نه چيزي که انقدر متمايز باشه اما چهار ماه صبح و شب اينو گوش کردم و هنوز دوست ش دارم !!!