چهارشنبه، مهر ۲۹، ۱۳۸۳

زمين لرزه ي تهران

سلام. نوشته ي زير مال چند روز پيشه، اما يه جورايي بعدش منصرف شدم از اين که اصلاً نوشتم ش.. چند وقت پيش هم در اين مورد نوشته بودم، و کلي ها مثلاً نگران شدن و غيره.. راستش من خودم هيچ حس خواصي ندارم اما يادمه همين چند هفته پيش، يه بار تو عروسي، دو بار هم بيرون و البته سه تا آدم مختلف تو تهران، تا يه ارزش لوستر (به خاطر کولر) يا صداي افتادن چيزي رُ شنيدن جيغ زدن که زلزله...
در هر حال، بالاخره مياد. نتيجه ش هم... همه مي دونيم.
و به همين دليل پست ش نکردم تا امروز، ديگه تاريخ مصرف ش گذشته، واسه همين دوباره پست ش کردم ! فقط واسه آرشيو ؛)

من واقعاً لذت مي برم از اين همه بي خيالي مردم..
اينو کاملاً جدي مي گم. خودم اصولاً آدم خونسردي هستم و شايد يه کم بي خيال به نظر برسه، اما اصولاً بقيه اين جوري نبودن، يا نبايد باشن.. تو بعضي جاها بايد آدم خوشدو نشون بده! تا به حال به اين فکر کردين که در کل روز چقدر حق تون ضايع ميشه و شما هيچ کاري انجام نمي دين؟ چه حرف هايي رُ مي خواستين بزنين اما نگفتين؟
يکي از دوستان اومده بود شيراز، هر چند از قبل هر چيزي که لازم بود رُ واسه ش گفته بودم، اما باز هم واسه ش عجيب بود که چرا اينقدر اين جا مردم ش راحت هستن و غيره (چيزايي که واسه ما عادي شده حداقل!) بهش گفتم اين جا هم مثل تهران پليس داره، هر از گاهي که گير ميدن آدم حتا تنهايي هم نمي تونه بره بيرون قدم بزنه چه برسه با کسي باشه، اما فرق ش اينه که مردم شيراز هميشه راحت بودن، سخت نمي گيرن.. به قولي «مي گذره» .. سخت نگير !
اصلاً تو شيراز بيزينس معني نداره، همون قدر که طرف پول لازم رُ در بياره که پنجشنبه شب يا جمعه بره با خونواده يا دوستاش تو باغ (يا اگه نداشت چمن هاي وسط خيابون) بشينه و کاهو و ترشي ش رُ بخوره کافيه.

من خيلي هم طرفدار اين چينيه نيستم اما خُب طبق آمار بيشتر از پنجاه درصد ميشه رو حرف هاش حساب کرد..
هفته ي پيش گفته بود سه تا زمين لرزه تا آخر هفته تو ايران مياد .... پريروز (16 اکتبر) گفته بود حجم و تراکم ابرهای زلزله در مناطقی از ایران بیش از حد شده و انتظار می ره سه زلزله با قدرت بین 4 تا 4.5 ریشتر حوالی شمال غربی ایران و جنوب غربی دریای خزر و نواحی کویر مرکزی رخ بده . /
و خُب نتيجه ش: زمين‌لرزه‌اي به بزرگي 5/3 درجه در مقياس امواج دروني زمين، ديروز بامداد يكشنبه حوالي گرمسار در استان سمنان را لرزاند ! و خودش هم به خودش تبريک گفته که درست پيش بيني کرده بوده..

و باز هم مردم همون مردم
صبح تا شب تو ترافيک
سعي مي كنن سر همديگه رو كلاه بذارن ...