یکشنبه، شهریور ۰۸، ۱۳۸۳

يه کم رجيستري !

نوشته هاي زير رُ من ننوشتم، نتيجه ي وب گردي ها هست. دليلِ گفتنِ اين جمله اينه که يعني من چيزي رُ تضمين نمي کنم؛ اگرچه به نظر من نبايد هيچ مشکلي باشه اما مسئوليت ش با خودتونه. حداقل اين که به يک بار خوندن ش مي ارزه !

* از بين بردن messenger ميکروسافت (در ويندوز XP)
ابتدا وارد RUN شده و دستور زير را با دقت تايپ کنيد :
rundll32 advpack.dll,LaunchINFSection windir%INFmsmgs.inf,BLC.Remove
حال OK را کليک کرده و براي هميشه از دستش راحت شويد.

* تغيير نام دسته جمعي فايلهاي تصويري....!
يک. ابتدا تمام عکسهايي را که ميخواهيد تغيير نام دهيد انتخاب کنيد.
دو. روي اولين عکس کليک سمت راست کرده سپس آنرا Rename کنيد.(مثلا MyPicture )
سه. در حالي که Shift را نگه داشته ايد،بين فضاي خالي بين عکس اول و دوم کليک کنيد.
چهار. نتيجه را ببينيد.
اين ترفند را در مورد هر نوع فايل به کار برد و نه فقط در مورد فايلهاي تصويري

* تغيير نام دسته جمعي فايل ها در ويندوز اکس پي:
همه ي فايل ها رو select کنين و يکي ش رو تغيير نام بدين. باقي ش هم به همون نام (و شماره هاي بعد) تغيير نام پيدا مي کنن.

* اضافه کردن اطلاعات اضافي در System Properties :
اگر بر روي My Computer کليک سمت راست ماوس را زده و از منوي ظاهر شده، گزينه Properties را انتخاب کنيد، پنجره System Properties ظاهر مي شود. اگر مي خواهيد در اين پنجره، اطلاعات ديگري را وارد کنيد، بايد به صورت زير عمل کنيد.
يک عکس با سايز 180x114 به وجود آورده و آن را با نام Oemlogo و پسوند bmp، در شاخه SystemRoot%\System% ذخيره نماييد. سپس عبارات زير را در برنامه Notepad تايپ نموده و آن را تحت عنوان Oeminfo و با پسوند ini، در شاخه SystemRoot%\System% ذخيره نماييد. (بعد از علامت =، مي توانيد عبارت مورد نظر خود را تايپ نماييد.)
Manufacturer=Your Text Goes Here
Model=Your Text Goes Here
[Support Information]
Line1=Your Text Goes Here
Line2=Your Text Goes Here
LineN=Your Text Goes Here
نکته: چنانچه عکس مورد نظر شما، نشان داده نشد، آن را در سايز 160x120 تنظيم نماييد

* ويندوز XP اين قابليت را داراست که ميتواند وقتي به اينترنت متصل ميشويد به طور خود کار فايل هاي سيستم را به روز رساند و آن ها را از سايت مايکروسافت در يافت کند . اما اين امکان بيشتر براي کاربراني است که نسخه اصلي ويندوز را خريده اند ( نه ايران! ) و به سرعت بالاي اينترنت دسترسي دارند . براي اينکه نزديک به 100 Mb است و هفتگي هم زيادتر ميشود ! وقتي که به اينترنت متصل ميشويد کمي طول ميکشد تا اين امکان فراهم شود . ولي بايد توجه داشت که سرعت اينترنت شما نيز کم ميشود . پس بهتر است که آن را غير فعال کنيد !
براي غير فعال کردن به روز کردن ويندوز روي آيکون My Computer کليک راست کرده و گزينه Properties را انتخاب نماييد . در کادر باز شده به زبانه Automatic Updates برويد و در قسمت Notification Setting ، گزينه Turn Off Automatic Updating را انتخاب نماييد . در پايان دکمه Apply و OK را کليک کنيد .

* پشت آرم ويندوز چه خبر است؟
وقتي وارد اولين محيط ويندوز XP مي شويد آرم ويندوز را مي بينيد در صفحه اي سياه که سه مستطيل آبي همينطور براي ده تا بيست ثانيه از جلوي شما عبور داده مي شود ،غافل از اينکه ويندوز در پشت اين شکل زيبا مشغول کار هاي ديگري است.خب براي اينکه اين درپوش را برداريم و ببينيم ويندوز چه مي کند مراحل زير را دنبال کنيد:
يک.در حوزه RUN دستور MsConfig را صادر کنيد.
دو.وارد زبانه BOOT.INI شويد.
سه.اين سطر را در آن پيدا کنيد:
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)WINDOWS="Microsoft Window XP Perofessional"/fastdetect
چهار.از گزينه هاي پايين صفحه sos/ را پيدا کرده و مربع روبروي آن را علامت بزنيد(در اين حالت بايد sos/ در جلوي سطر اضافه شود.)
پنج.خوب حالا Apply بعد OK را بزنيد.کامپيوتر از شما مي خواهد Restart شود.شما با پاسخ مثبت همه چيز را به خوبي و خوشي تمام مي کنيد.
> از اين به بعد شما آن آرم را نخواهيد ديد ،ولي در عوض کارهاي ويندوز را در پس آن خواهيد ديد.

* نرم افزاري براي بوت شدن كامل ولي سريع ويندوز
اگر شما از ويندوز XP استفاده مي كنيد، از نرم افزار BootVis حتما بهره ببريد! اين برنامه كمكي و رايگان از طرف شركت مايكروسافت براي سرعت بخشيدن به سيستم هنگام بوت شدن ارائه شده است.
برنامه BootVis علاوه بر بالا بردن كارائي سيستم و سرعت بوت ويندوز ، مي تواند موقع بوت شدن ويندوز سرعت آن را اندازه گيري و به صورت يك محيط گرافيكي به شما نشان دهد . همچنين اين برنامه نشان مي دهد كه چه عاملي باعث شده است كه كار راه اندازي ويندوز شما طول بكشد . شما مي توانيد اين برنامه را از طريق سايت مايكروسافت
بارگذاري و نصب كنيد .

* JV16 PowerTools: فايل اضافي و موقتي كه در هارد ديسك شما وجود دارند در صورت انباشته شدن باعث كاهش كارائي سيستمتان مي شوند . شما بيشتر اوقات از وجود چنين فايل هايي اطلاع نداريد چون اين فايل ها در همه جاي هارد ديسك پراكنده هستند!
براي پاک کردن آن ها از برنامه ي JV16 PowerTools استفاده کنيد. اين برنامه رايگان همچنين مي تواند كليدهاي اضافي و غير قابل استفاده رجيستري را نيز حذف كند!
اين برنامه ي مفيد رُ از سايت vtoy.fi دانلود کنين!

* اگه به دليل فيلتر شدن يا هر چيز ديگري، نمي توانيد به صفحه وبي دسترسي داشته باشيد؛ اگر به آدرس ايميل Web@pagegetter.com يك ايميل ارسال كنيد و در قسمت موضوع ( Subject ) ؛ آدرس وب سايت مورد نظر خود را وارد كنيد پس از چند لحظه صفحه مورد نظر برايتان ايميل ميشود.

* kazaa مي دوني چيه؟ بيشتر واسه فيلم و موسيقي هست.. سايتِ freenetproject.org هم تقريباً مثل kazaa ست اما واسه انتشار و رد و بدل نوشته ها و خيلي چيزاي مفيد ديگه !

* تا حالا شده که کلي Internet Explorer رو با هم باز نگه داشته باشيد و ناگهان همون صفحه Don't Send بياد و همه اکسپلوررها با هم بسته بشن؟ يا اينکه 3 - 4 تا برنامه Word و يا هر برنامه ديگه‌اي رو با هم باز کرديد و ناگهان يک Error مي‌آد و همه با هم بسته مي‌شوند؟
اين اتفاق، به اين دليل هست که ويندوز براي هر برنامه مقدار مشخصي از حافظه (رم) رو اختصاص مي‌ده. حالا به هر تعداد هم که باشند، باز هم همون مقدار هست و همه برنامه‌ها از همون استفاده مي‌کنن.
حالا Error باعث مي‌شه که اون فضا که براي همه برنامه‌ها بوده، از بين بره و همه برنامه‌ها بسته بشن.
براي رفع اين موضوع بايد وارد رجيستري شويد. (در منوي Start بر روي Run کليک کنيد و تايپ کنيد regedit و OK را بزنيد.) بعد در مسير زير:
HKEY_CURRENT_USER / Software / Microsoft / Windows / CurrentVersion / Explorer / Advanced
کليد Separate Process را پيدا کنيد و دبل کليک کنيد. بعد مقدار آن را از 0 به 1 تغيير دهيد. بعد از يک بار Log off & Log on کردن يا Restart کردن اين کار اعمال مي‌شود.