یکشنبه، اردیبهشت ۰۶، ۱۳۸۳

e.mail marketing و phone marketing !

یه سری چیزای جالب هست که تجربه ش رُ نداریم؛ حالا به هر دلیلی تو ایران نیست، اما دونستن ش خوبه..! یکی ش همین phone marketing هست؛ این شغل به این صورته که یه کمپانی یه تعدای (مثلاً بین صد تا هزار) نفر رُ استخدام می کنه، به هر نفر یه تلفن و یه لیست شماره تلفن میده.. و اونا زنگ می زنن و تبلیغ یه چیزی رُ می کنن!
اولاً که مسلماً شخص تبلیغ کننده خانوم هست و طرز صحبت کردن ش باید جوری باشه که شما رُ جلب کنه ؛) یکی از اصول کار اینه که 5 دقیقه ی اول هیچی نگن! یعنی طرف می گه: می تون چند دقیقه وقت تون رُ بگیرم؟ شما تا به حال مشکل فلان نداشتین؟ اگه داشتین چه جوری.. چی.. خلاصه انقدر میگه که خودت بگب همون دستگاهی که اونا می فروشن رُ می خوای! ..نظر شما چیه؟ ما یه هدیه داریم واسه شما، فقط واسه خودتون...
و نکته ی جالب دیگه این که چون اون کمپانی لیستِ تلفن رُ از مرکز مخابرات می خره (مثلاً 50 هزارتا شماره تلفنِ فلان منطقه رُ!) => شما رُ با اسم و آدرس و همه ی مشخصات می شناسن.. و دیگه این که معمولاً می دونن کی آ خونه هستین؛ ظهر، سر ناهار. آخر شب و غیره! زمان هایی که شدیداً مزاحم هستن خُب !
البته طبق قانون جدید شما می تونین درخواست بدین که شماره تون از لیست اون کمپانی حذف بشه و اگه دوباره با شما تماس بگیرن می تونین شکایت کنین و غیره..
E.mail marketing هم نوع پیشرفته ش هست دیگه؛ همون ایمیل های junk ! که اون هم همون جوری که می دونین؛ باید حتماً زیر هر ایمیلِ تبلیغاتی یه لینک واسه خارج شدن از اون لیست باشه که در صورتی که شما خارج شین و بازم واسه تون ایمیل بیاد شما می تونین شکایت کنین!