شنبه، آذر ۲۸، ۱۳۸۳

بارون، سيل... آفتاب

بالاخره اندازه ي فونت مهدي اچ اي رُ درصدي تعريف کرديم، يعني از اين به بعد شما مي تونين اگه به نظرتون سايز فونت کوچيک يا بزرگ هست، با دکمه ي Size که رو تولبار IE هست، اونو عوض ش کنين به چيزي که مي خواين ؛)
واسه اونايي که رزولوشن تصويرشون بيشتر از 600 در 800 هست فکر کنم خيلي بهتر شد حالا. در هر حال، واسه من فرق چنداني نداره؛ اگه فکر مي کنين بدتر شده، مثل قبلش کنم (کافيه بگين!)

شاهِ خاج: خودت را بشناس !
من هر روز صبح با صداي يک بنگ از خواب بيدار مي شوم. طوري که حس مي کنم واقعيتِ زنده بودن در من تزريق مي شود؛ من شخصيتي در يک قصه ي پريان و سرشار از زندگي هستم! زيرا مگر ما که هستيم؟ ما از تجمع ذراتِ کوچک غبار ستارگان پديد آمده ايم و ستارگان..؟!

If You Go Away . . .
A girl asked a guy if he thought she was pretty, he said.. No.. She asked him if he would want to be with her forever.. and he said No.. She then asked him if she were to leave would he cry, and once again he replied with a No..
She had heard enough.
As she walked away, tears streaming down her face the boy grabbed her arm and said:
You're not pretty.. You're beautiful..
I dont want to be with you forever.. I NEED to be with you forever..
And I wouldnt cry if you walked away.. I'd die . . .


..يه روز خيلي عادي، بهش يه پيشنهاد شد که هيچي درموردش نمي دونست، «پيشنهاد دهنده» گفت بگو آره، اون هم گفت باشه... و اون روز بهش خيلي خوش گذشت.
واسه خودش يه سري نتيجه گيري هاي الکي کرد و نتيجه ش اين شد که براي اوالين بار حس کرد تو دوست داشتن مفعول واقع شده.. يه احساس جديد و جالب، مثل قلقلک.
..يه روز خيلي عادي، فکر کرد دو دو تا؟ نتيجه ش رُ مي دونست اما نگفت.. ترجيح داد صبر کنه تا بقيه بگن. حالا نقش خودش رُ مي دونه، يا فکر مي کنه که مي دونه؛ بعد از يه روز خيلي عادي..

پارسال نوشتم: امروز يه کتاب خوشگل خريدم «شب تاب» که اشعار رابيندرانات تاگور هست. گوته ي هندو (به قولي) ..ترجمه ي فارسي ش هم خودش قشنگه اما همين الآن که نگاش کردم يه اشتباه ديدم، اميدوارم همه ش اين جوري نباشه.
نسيم در گوش نيلوفر نجوا مي کند،
"راز تو چيست؟"
نيلوفر مي گويد: "خودم هستم،
آن را بردار و برو"
که البته اصلش اينه: steal it and I disappear !! (بدزدش تا من ناپديد بشم؛ که اشتباه ترجمه شده!)

Rednex دو تا آهنگ معروف و البته قديمي داره که حدود پنج سال پيش (دقيقاً کريسمس سال دو هزار بود!) ازش خوشم ميومد... چند روز پيش يه CD از يکي از بچه ها گرفتم، اين دو تا آهنگ هم توش بود. آهنگِ Cotton Eye Joe که در زمان خودش 4 مليون از اين آهنگ فروش داشته و Spirit Of The Hawk !
شهرت گروه به اينه که هفته هاي متوالي تونست شماره يک German Single Chart باقي بمونه طي 25 هفته از سال 1980 (در حالي که Modern Talking طي 19 هفته، شماره دو بود)
بيشتر؟ بيوگرافي گروه به انگليسي.
The Spirit Of The Hawk :
My people, some of them have run away to the hills
and have no shelter. (wa-hey)
No food, no one knows where they are,
Hear me my chiefs, I am tired.(wa-hey)
My heart is sick and sad, I will fight no more.


يادگيري زبان با يک دوست خارجي
در اين سايت مي توانيد براي يادگيري زبان دوم خود در سراسر جهان با کساني دوست و آشنا شويد که زبان مادري شما به عنوان زبان دوم آنها محسوب شده و در حال يادگيري آن هستند. (يعني برعکس شما!) حدود 115 زبان از بيش از 130 کشور را در اينجا مي توان پيدا کرد. درحقيقت به نوعي معاوضه زبانها در اين سايت صورت مي گيرد. خدمات اين سايت مجاني مي باشد!
* من ديروز بعد از ثبت نام نوشتم اين سايت مجانيه . اما نيست يعني نمي توانيد به افراد ديگه دسترسي داشته باشيد! مثلآ نمي توانيد E-mail ديگران را ببينيد و بايد صبر کنيد تا کساني که عضو پولي هستند شما را پيدا کنند.
* کلک : اين سايت به شما اجازه ميده توي چند خط از خودتون بگوييد. مي تونيد همانجا ايميلتون را هم بنويسيد و اعلام کنيد که "gold member " نسيتيد و منتظر ايميل مي مانيد. (منبع)

فقط چهار جمله
همه مدادها تراشيده شده
کلمات آماده بيان
با اين‌همه هنوز بعضي چيزها ناگفته مي مانند..
// گونترگراس

پيک ها هميشه نشانه ي بدبياري هستند. اين موضوع را مدت ها پيش از کشتي شکستگي در مي خانه هاي بنادر فهميدم. و اين مطلب در اين جزيره هم درست بود: هر وقت در دهکده با يک پيک برخورد مي کنم، شک ندارم که حادثه اي اتفاق مي افتد.
// با افسوني به صحنه آمديم و با حقه اي خارج مي شويم..